تعمیرگاه مجاز تعمیر و سرویس ساید بای ساید

تعمیرگاه تخصصی تعمیر ساید بای ساید، تعویض فیلتر ساید بای ساید، تعمیرگاه مجاز تعمیر ساید بای ساید، خدمات تعمیر و سرویس ساید بای ساید

تعمیرگاه مجاز تعمیر و سرویس ساید بای ساید

تعمیرگاه تخصصی تعمیر ساید بای ساید، تعویض فیلتر ساید بای ساید، تعمیرگاه مجاز تعمیر ساید بای ساید، خدمات تعمیر و سرویس ساید بای ساید

طریقه برطرف کردن مشکلات ساید بای ساید

خراب شدن ساید بای ساید یکی از دغدغه های زندگی های امروزیست. دلایل خرابی ساید بای ساید میتواند بسیار گسترده باشد. همچنین باید در نگهداری این وسیله مهم و با اهمیت دقت لازم را انجام دهیم.

تعمیر و سرویس یخچال فریزر میتواند یک امر بسیار خسته کننده و طاقت فرسا باشد. اگر بخواهیم خودمان دلایل خرابی ساید بای ساید را متوجه شویم یا باید در تعمیر لوازم خانگی سررشته داشته باشیم یا نسبت به خواند مقالات آموزش تعمیر یخچالاقدام نموده باشیم.

خیلی از کاربران این سوالات را از ما میپرسند:

چطور فیلتر آب ساید بای ساید خود را ریست کنیم؟

طریقه از بین بردن بوی بد داخل ساید بای ساید

علت کار نکردن یخ ساز ساید بای ساید

در ادامه همراه ما باشید تا دلایل خرابی ساید بای ساید و همچنین طریقه برطرف کردن مشکلات ساید بای ساید را برایتان بازگو کنیم.

دلایل خرابی ساید بای ساید چیست ؟

دلایل مختلفی برای خراب شدن ساید بای ساید وجود دارد که در این مقاله به مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد و راه کارهای مفید و قابل اجرا توسط خودتان را برایتان بازگو خواهیم کرد. در صورتی که در هر بخش احساس کردید نیاز به مشاوره و یا راهنمایی بیشتر دارید از طریق پشتیبانی آنلاین و یا از طریق تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.

دلایل خرابی ساید بای ساید

نحوه ریست فیلتر آب ساید بای ساید (مخصوص ساید بای ساید دوو)

ریست فیلتر آب  بعد تعویض فیلتر آب ساید بای ساید یک امر ضروری است. زیرا در صورت عدم انجام ریست، سیستم یخچال ، فیلتر تعویض شده را شناسایی نخواهد کرد. برای تعویض فیلتر دکمه “فیلتر ریست” در پایین سمت چپ کنسول تنظیمات را فشار داده و نگه دارید تا لامپ فیلتر سبز شود. اگر یخچال شما دکمه “فیلتر ریست” ندارد، دکمه ” Ice Maker Lock” (قفل یخساز) را در قسمت پایین سمت چپ تنظیمات قرار دارد را فشار دهید.

دکمه ” Lock” در قسمت راست چراغ های تغییر فیلتر می باشند. هر دوی این دکمه ها کاملا مشخص هستند. همزمان دو کلید” Ice Maker Lock” و “lock” را فشار داده و تا ۳ ثانیه نگه دارید. تا لامپ فیلتر سبز بشه که نشان دهنده ریست شدن فیلتر شما است.

 

طریقه از بین بردن بو بد داخل ساید بای ساید

اگر غذا داخل یخچال یا فریزر فاسد شود ، بوی شدید گندیدگی مواد خیلی سخت از بین می رود. اولین کاری که باید انجام دهید یخچال را با یک محلول شوینده ملایم و آب تمیز نماییم. از محلول سفید کننده ( به ازای هر ۳٫۵ لیترآب یک قاشق غذاخوری سفید کننده) برای شستن داخل یخچال استفاده نمایید. یخچال رو از برق کشیده و اجازه دهید یک یا دو روز درب یخچال باز بماند تا هوای داخل آن تعویض شود. با اسپری داخل لولاها،قفل ها و روزنه ها را تمیز نمایید. اگر بازهم بو از بین نرفت، یکی از راه های زیر رو امتحان کنید :

  • در طبقات یخچال فریزر ذغال یا جوش شیرین بگذارید. اجازه دهید دو یا سه روز یخچال خالی مشغول به کار باشد.
  • قهوه تازه را روی بیسکوئیت رخیته و داخل یخچال یا فریزر قرار دهید و درب یخچال رو ببندید. احتمالا مقداری یخچال بوی قهوه میگیرد که بعد از شستشو از بین خواهد رفت.
  • هر طبقه فریزر یا یخچال را با تکه های روزنامه بپوشانید. روزنامه ها را با یک فنجان آب خیس نماید. اجاز دهید یخچال ۵ یا ۶ روز همینطور کار بکند. این روش بسیار زمان بر است ولی در از بین بردن بو موثربسیار موثر است.
  • محصولاتی هم برای از بین بردن بوی یخچال و فریزر در فروشگاه های مختلف وجود دارد.

اگر یخچال چند روز خاموش مانده باشه، ممکن است بوی بد به عایق رفته باشد. اگر بوی بد به عایق یخچال نفوذ پیدا کرده باشد، از بین بردنش زحمت بیشتری دارد. باید یک کمپرسور هوا، به این قسمت از یخچال هوا بدمد. اگر باز هم مشکل بوی بد از بین نرفت، مکن است بوی بد  به علت چکه کردن آب گوشت یا ماهی روی عایق ها باشد. این مشکل باید توسط تکنسین یخچال حل بشود، تکنسین باید نوارها و عایق ها رو تعویض نمایند.

 

اگر یخساز کار نکرد چکار باید بکنیم؟

لازم نیست خیلی زود به سرویس کار یخچال زنگ بزنید. این تکنیک های عیب یابی ساده رو امتحان کرده و تعمیرش کنید، در این حالت هزینه های شما هم کم تر خواهد شد. داشتن یخ آماده در هر زمانی که به آن نیاز دارید خیلی حس خوبی رو به ما خواهد داد، ولی وقتی که برای یخ برداشتن سراغ یخچال می روید و یخی وجود ندارد،یعنی یخساز یخچال خراب شده!

این واقعا اوج بد شناسی می تونه باشد، ولی خوشبختانه، یخ ساز ها سیستم های نسبتاً ساده ای دارند و اغلب مثل هم کار می کنند. شاید بتوانید خودتان عیب یابی و تعمیرش کنید و برای تعمیر ساید بای ساید هزینه زیاد ندهید. خب ما تا به اینجا دلایل خرابی ساید بای ساید رو به شما آموزش دادیم.در ادمه چند ایراد احتمالی برایخرابی ساید بای ساید و نحوه برطرف کردن مشکل را به شما آموزش خواهیم داد.

 

بیشتر بخوانید : راهنمای نگهداری و ایمنی یخچال فریزر و ساید بای ساید

 

وقتی یخ خارج از یخساز خارج نمی شود

اگر داخل قالب یخ ، یخ وجود دارد، یعنی یخساز شما آبگیری میکند و احتمالا مشکل از دریافت آب یخساز نیست. به احتمال زیاد، یک مشکل فنی یا برقی وجود دارد. بهمشکلات متعدد یخ ساز که در زیر اشاره شده است دقت نمایید :

علت: ممکن است وقتی وسایل داخل یخچال را جابه جا می کنید، احتمالا به صورت تصادفی دستتان به قسمت خاموش کردن یخساز خورده است و یخساز را متوقف کرده باشد.

تعمیر: تعمیر یخساز در این حالت بسیار ساده است. دسته کنترل فلزی را پیدا کنید و آن را به سمت پایین ببرید. 

علت: اگر دسته کنترل پایین بود و قالب ها یخ داشتند! احتمالاً مشکل مربوط به موتور، گیربکس یا اتصال برق می باشد.

تعمیر: اول مطمئن شوید همه اتصالات برقی درست باشد. یخچال را از دیوار دور کنید و کنار بکشید، شیر تأمین آب را ببندید و آن را از برق بکشید. اتصال دیواره پشتی فریزر را پیدا کنید. اول اتصال را قطع کرده و دوباره وصل نمایید تا مطمئن گردید اتصال کاملاً درست بوده.

به صورت دستی همه یخ های باقی مانده در قالب را از بین ببرید. برای راحتی میتوانید مقدار آب در داخل قالب ریخته و حدوداً یک دقیقه منتظر بمانید تا یخ های ذوب شوند و به راحتی جدا گردند.

مجدداً یخچال را دوباره به برق وصل کنید و دسته کنترل یخساز را در حالت خاموش قرار دهید.

دسته کنترل را پایین بیاورد، تقریباً ۱۰ ثانیه دسته کنترل را پایین نگه دارید. سیستم شروع به کار خواهد کرد و قالب ها با آب پر خواهند شد. ۳ تا ۴ ساعت صبر کنید تا قالب ها یخ بزنند. حالا ببینید که یخ ها جدا می شوند یا خیر؟ اگر خارج نشدند، احتمالاً باید موتور یا گیربکس را تعویض کنید که باید با تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید در تماس باشید. 

 بیشتر بخوانیدیخچال های ساید بای ساید چه ویژگی هایی دارد؟

وقتی اصلا یخساز، یخ نمی سازد

اگر یخ ساز شما دیگر یخ نمی سازد یا قلب های مکعبی یا هلالی کوچکتر از حد معمول درست میکند، باید به علت انسداد در طول مسیر آبرسانی باشد. در ادامه مقاله دلایل خرابی ساید بای ساید علت های نساختن یخ و همچنین نحوه تعمیر یخ ساز همراه ما باشید :

دلایل خرابی ساید بای ساید

علت: معمولا انسداد به علت یخ زدن آب در مسیر تامین آب است.

تعمیر: برای تعمیر مسیر یخ زدگی، یخچال را جلو کشیده و از برق بکشید. دریچه مسدود کننده را پیدا کنید( معمولاً کف یا پشت یخچال است). دریچه را بپیچانید تا بسته بشه یا در حالت off قرار دهید. مخزن را با آب گرم و بیشتر از حد شاخص مشخص کننده آب پر نمایید. بعد میتوانید با سشوار یخ های مسیر آب رو ذوب نمایید یا این که بگذارید یخچال بیش از دو ساعت در حالت خاموش قرار گیرد تا یخ ها ذوب شوند. مجدداً یخچال را به برق بزنید و دقت نمایید که مخزن آب قالب های یخ رو پر میکند یا خیر؟.

اگر چیزی که باعث گرفتگی شده بود شفاف نبود، با تعمیرکار یخچال فریزر برای ازبین بردن آن تماس حاصل فرمایید.

علت: یک احتمال دیگر هم ممکن است وجود داشته باشد. ممکن است فیلتر آب که به سمت یخساز می رود مسدود شده باشد.

تعمیر: فیلتر آب ساید بای ساید رو پیدا کنید و نصب به تعویض فیلتر یخ ساز سایداقدام نمایید. فیلترهای یخساز معمولا در کناره های یخچال قرار میگیرند(برای جلوگیری از یخ زدن)

 بیشتر بخوانیدیخچال ساید بای ساید چیست - بهترین یخچال های هوشمند 2017

وقتی یخ ها خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشند

علت: اگر اندازه یخ ها خیلی بزرگ هستند، یا با اینکه هیچ گرفتگی وجود نداره اما یخ ها خیلی کوچک اند، به احتمال زیاد یخساز نیاز به کمی تنظیمات دارد.

تعمیر: برای تنظیم این که چه مقدار آب برای پر شدن قالب ها در هر مرحله لازم است، اول پوشش یخساز را برداشته (پوشش، یک صفحه سفید در قسمت جلویی یخساز است و خیلی راحت کشیده و جدا می شود.)اگر سخت جدا می شود، از یک پیچ گوشتی دو سو (سر صاف) استفاده نمایید تا به آرامی جدا شود.

زیر پوشش، مونتاژ پیچ و مهره رو خواهید دید، به علاوه یک شاخص مثبت و منفی. این ها مقدار آب را تعیین می کنند. برای کم کردن مقدار آب به سمت علامت منفی و برای بیشتر کردن آن به سمت علامت مثبت بچرخوانید.


منبع : ashnaapp

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.